Clasa a II-a
Transformările din Al Treilea An de Școală
Întâlnirea cu “Eu”-ul
În al treilea an de școală, în clasa a II-a, copilul traversează “Rubiconul”, o tranziție de la copilăria timpurie la o conștientizare mai profundă a sinelui. Această etapă este marcată de sentimente de separare și de frici nefondate, reflectând începutul unei noi identități individuale.
Arta și Abilități Practice
Curriculumul Waldorf în al treilea an se concentrează pe activități care ajută copilul să își găsească locul în lume. Copiii învață abilități practice precum agricultura, grădinăritul și construcția de case, dezvoltând un sentiment de autonomie și competență.
Relația cu Arta
Copilul începe să își exprime creativitatea și să devină “slujitor al artei”, folosind arta pentru a explora și exprima identitatea sa interioară.
Curricula Waldorf pentru Al Treilea An de Școală
- Geneza și Legende Biblice: Studiul poveștilor biblice oferă perspective asupra valorilor și relațiilor fundamentale.
- Construcția Casei: Proiectul de construcție ajută copilul să aplice cunoștințe practice și cognitive.
- Meșteșuguri: Activitățile meșteșugărești permit copilului să descopere și să se integreze în lumea reală.
Concluzie
Al treilea an este o perioadă de transformare profundă, în care copilul își dezvoltă abilități esențiale și începe să înțeleagă și să își exprime identitatea prin activități practice și artistice.
Descoperă Etapa Transformatoare din Al Treilea An de Școală!
Intră în lumea fascinantă a dezvoltării copilului în al treilea an de școală și află cum „Rubiconul” marchează trecerea de la copilăria timpurie la o conștientizare mai profundă de sine.
Citește articolul nostru de pe blog pentru a explora schimbările psihologice ale acestei vârste și cum pedagogia Waldorf sprijină această tranziție crucială.