Comunitate
Spiritul Școlii Gimnaziale Libere Waldorf este acela al unei comunități bazate pe:
– fraternitatea dintre părinți;
– conștienta și libertatea profesorilor, autenticitatea lor în relația cu elevii;
– încurajarea inițiativelor și proiectelor de lucru împreună: părinți-profesori-elevi.
Întemeierea școlii Waldorf în 1919 a reprezentat realizarea unui domeniu din cadrul conceptului de reînnoire a întregului „organism social” – tripartiţia socială.
Organizarea vieții acestei comunități presupune implicarea activă și responsabilă a tuturor participanților. Școala trăiește din inițiativele, din colaborarea și lucrul împreună al tuturor.
În cadrul Școlii Gimnaziale Libere Waldorf, colaborarea dintre părinți și școală este favorizată în special de:
– Întâlnirile cu părinții, în cadrul fiecărei clase – unde se discută despre evoluția și situația pedagogică a clasei, ca o privire asupra diverselor domenii de predare ale căror teme și valori educative ajută părinții să participe mai conștient la viața școlară și la interesele elevilor;
– Vizitarea părinților sau întâlnirile individuale cu aceștia – când se discută despre evoluția individuală a copilului, provocările cu care se confruntă și cum poate fi însoțit mai bine în procesul său de dezvoltare în ansamblu;
– Seri de discuții generale, conferințe, seminarii pe diferite teme;
– Întâlniri de natură administrativă în care se pot discuta aspectele generale ale școlii;
– Întâlnirile Consiliului care administrează școala;
– Serbările, atelierele și toate evenimentele artistice organizate împreună (și care pot fi deschise și publicului larg);
– Colaborarea profesorilor ce are loc în cadrul consiliilor pedagogice săptămânale (joia) care servesc activității pedagogice comune, schimbului de idei și experiență, consilierii reciproce între profesori, sprijinind prin activitatea sa viața comunității școlare.