Comunitate

Spiritul Scolii Primare Libere Waldorf este acela al unei comunitati bazate pe:

– fraternitatea dintre parinti;

– constienta si libertatea profesorilor, autenticitatea lor in relatia cu elevii;

– incurajarea initiativelor si proiectelor de lucru impreuna: parinti-profesori-elevi.

 

 

Intemeierea scolii Waldof in 1919 a reprezentat realizarea unui domeniu din cadrul conceptului de reinnoire a intregului „organism social” – tripartitia sociala.

Organizarea vietii acestei comunitati presupune implicarea activa si responsabila a tuturor participantilor. Scoala traieste din initiativele, din colaborarea si lucrul impreuna al tuturor.

 

 

In cadrul Scolii Primare Libere Waldorf, colaborarea dintre parinti si scoala este favorizata in special de:

Intalnirile cu parintii, in cadrul fiecarei clase – unde se discuta despre evolutia si situatia pedagogica a clasei, ca o privire asupra diverselor domenii de predare ale caror teme si valori educative ajuta parintii sa participe mai constient la viata scolara si la interesele elevilor;

Vizitarea parintilor sau intalnirile individuale cu acestia – cand se discuta despre evolutia individuala a copilului, provocarile cu care se confrunta si cum poate fi insotit mai bine in procesul sau de dezvoltare in ansamblu;

Seri de discutii generale, conferinte, seminarii pe diferite teme;

Intalniri de natura administrativa in care se pot discuta problemele generale ale scolii;

Intalnirile Consiliului care administreaza scoala;

Serbarile, atelierele si toate evenimentele artistice organizate impreuna (si care pot fi deschise si publicului larg);

Colaborarea profesorilor ce are loc in cadrul consiliilor pedagogice saptamanale (joia) care servesc activitatii pedagogice comune, schimbului de idei si experienta, consilierii reciproce intre profesori, sprijinind prin activitatea sa viata comunitatii scolare.

Logo Scoala Waldorf vectorial

Norme și măsuri împotriva răspândirii COVID19

Pentru că ne dorim în primul rând ca activitatea să se desfășoare în condiții de siguranță, în școală au fost instalate marcaje, separatoare, indicatoare, au fost montate semnalistici și echipamente. Mobilierul a fost amplasat astfel încât să asigure regulile de distanțare socială.

Curățenia și dezinfectarea se face riguros, atât în spațiile interioare, cât și în cele exterioare. Suplimentar, sălile de clasă și toate celelalte spații interioare sunt dezinfectate zilnic, după plecarea copiilor, prin expunere la lampă UV (acest gen de lampă germicida UTC+ozon distruge bacteriile și virusurile, purificând aerul și dezinfectând obiectele și încăperile expuse la acțiunea ei). Accesul în incinta școlii este modificat și restricționat în această perioadă.