Anul 2020 a adus cu sine multe schimbări, atât în societate, cât și în școala noastră. Printre altele, un lucru demn de notat ar fi faptul că este primul an în care avem o generație de liceeni, absolvenți ai Școlii Gimnaziale Libere Waldorf. Aceștia au ajuns la licee teoretice bune și foarte bune, licee de artă sau licee bilingve.

Am realizat o întâlnire cu ei pentru a îi lăsa să împărtășească impresii despre școala noastră, despre Evaluarea Națională, dar și despre noua viață de liceu, impresii care i-ar putea ajuta și pe viitorii absolvenți să aibă o viziune mai clară sau măcar mai împăcată, a viitorului.

dl. Răzvan: Un lucru la care mi-aș fi dorit să fiu mai atent înainte de Evaluarea Națională ar fi…?

Tudor: N-aș schimba nimic. Deja știu tot ce am nevoie la examen. Aș sta să mă relaxez mult mai mult și să mă bucur de școală în loc să-mi pierd timpul învățând.

Maria: Cred că aș fi mai atentă la mine. Aș continua probabil să învăț, dar pentru că nu am fost atentă la ce îmi place, dacă mă simt bine, sunt ok, după examen toate au răbufnit și a fost un mare, mare dezastru, o amețeală și confuzie.

Milan: Pot să dau un răspuns satiric. Mi-aș concentra toate eforturile pentru vindecarea testozei, acea chestie prin care oamenii, în mod misterios, uită tot ce știau, chiar înaintea testului.

Luca: Eu m-am concentrat foarte mult când am învățat, am făcut, nu multe, ci o tonă de simulări și pe lângă faptul că eram epuizat, nu am lucrat pe o altă parte foarte importantă a examenului, și anume emoțiile. Aș fi vrut să îmi zică cineva înainte “Nu te îngrijora atât, e ok“. Așa, eu am avut multe emoții când am intrat acolo. E bine să înveți, dar să te și pregătești emoțional.

Miruna: E mai specific decât ce a fost spus până acum, referitor la cum scriu, cât de frumos sau ordonat. La examenul de română eu am terminat testul cred că în prima oră și restul de o oră a fost ca să îl citesc în continuu și ca să retușez fiecare literă urâtă astfel încăt să fiu sută la sută că este lizibil.

Tudor: Eu unul nu am avut problema cu emoțiile. În schimb, eu am avut o problemă de la începutul clasei a VIII-a: mă grăbeam și nu citeam uneori bine un enunț și ziceam “Ei, asta e problemă de atenție, nu de neștiintă, pe asta pot să o mai lucrez.“ Deci acesta ar fi sfatul meu, ca de la început să se lucreze pe atenție, pentru că e foarte importantă.

Alice: Cred că a fost, cel puțin la mine, destul de multă presiune și din partea părinților, faptul că îmi spuneau că ar vrea să fac mai bine, să știu tot, asta m-a stresat putin și cred că ar fi trebuit să lucrez și la partea emoțională.

Ștefan: Eu pot să adaug ceva diferit, mai ieșit din comun. Eu luasem examenul de desen, apoi examenul acesta nu m-a mai deranjat așa de tare. Mi-aș fi dorit poate să nu mai fiu așa, ca o floare. Așa că pentru cei care vor să meargă la un liceu de artă le-aș spune că trebuie să se bazeze și pe matematică și română, chiar dacă este asigurată intrarea acolo prin testul de abilități. Poate vrei să te muți de la acel liceu, poate nu îți convine acolo și poate nu te va ajuta desenul atât de mult. Atunci ce faci? Trebuie gândit și la partea asta.

dl. Răzvan: Doar Școala Waldorf ar fi putut să mă învețe…..

Alice: Să aibă încredere în el.

Ștefan: Eu recomand această școală pentru că m-a făcut să gândesc mai liber și să văd lucrurile diferit, să îmi trăiesc copilăria.

Luca: Eu fără Școala Waldorf nu aș fi putut să îmi exprim opinia liber. La Waldorf, spre deosebire de ce simt acum la liceu, am simțit că fiecare opinie este luată în considerare de profesor și dacă nu ar fi fost ceva important și chiar “on point” raportat la subiectul discutat, măcar profesorul îți spunea ce nu este în regulă cu opinia, dar nu că este proastă.

Milan: Ștefan are perfectă dreptate, școala aceasta ne-a făcut să gândim mai liber. Mă uit în jur, la liceu. Oamenii aceștia nu au așa de multe preocupări și nu sunt așa de creativi. Probabil că nu au o comunitate cum am avut-o noi.

Maria: Eu voiam să spun că [școala Waldorf] m-a învățat să fiu curioasă. Am realizat acest lucru acum, când am intrat la liceu. Am colegi care învață mult peste materia pe care ne-o dă profesorul, dar realizez că ceea ce învață ei este pentru un punct în plus, nu pentru că sunt cu adevărat pasionați, nu par să fie curioși.

Miruna: Aș spune că m-a învățat cât de mult contează motivația și încrederea în propriile decizii și aș spune că școala a fost o mare parte din lecția aceasta, pentru că începeam să fiu foarte confuză, iar profesorii mi-au întărit încrederea și motivația să continuu, să nu renunț.

Tudor: La subiectul “Doar Școala Waldorf ar fi putut să mă învețe…..”, eu nu m-aș considera calificat să răspund, având în vedere că de când îmi pot aduce aminte, adică de la gradiniță, am fost la Waldorf… Așa că pot doar să compar cu ce văd în liceu. Dacă întrebarea era “De ce te-ai duce la Școala Waldorf?”, aici ar fi o mulțime de răspunsuri. Pentru început, lucrul care face diferența majoră dintre școala noastră și altele este faptul că respectul față de profesori este ceva ce se câștigă, nu ceva care se impune, în general nu este nevoie să fie impus deoarece între profesori și copii se creaza o conexiune, ceea ce cred că e cel mai mai important element. Și apoi sunt o mulțime de lucruri care se întâmplă: unde mai dai de Bazar, Carnaval, Sărbătoarea Verii, Sărbătoarea Recoltei, cântatul la flaut, făcut pâinică și pizza și salată de fructe în clasele mici, cusut, tricotat, toate activitățile pe care le făceam înainte?

Maria: Cred că Școala Waldorf te ajută să înțelegi că ești minunat, că ești o persoană inteligentă și inventivă, creativă, da, minunată în general, că ești importantă, că la Școala Waldorf oamenii te privesc și văd cine ești tu mai departe de rezultatul unei lucrări.

Luca: Waldorf, după părerea mea, este despre “de ce-ul?” din spatele faptelor, ideilor, teoremelor de la geometrie, să zicem. La Waldorf există un „de ce așa?” Și atunci te ajută să înțelegi cum au gândit oamenii și înainte, te ajută să percepi ideea.

Milan: Cu precizarea aceasta a lui Luca sunt de acord și vreau să spun că am și remarcat de mai multe ori că la școlile de stat este mai mult vorba despre „ce” și la noi este mai mult vorba despre de ce?”.

Tudor: Încă un lucru care este important și care face diferența între școala noastră și altele, în afară de relația cu profesorii e acela că nu este pus accent pe conceptul de note până în clasa a VIII-a. Dacă faci un test prost, profesorul îți zice unde ai de lucrat, nu 5. Notele au existat în catalog, însă nu era acest stres, nota nu era ceea ce ne definea. Singurul motiv pentru care nu recomand cuiva să vină la Școala Liberă Waldorf e acela că liceul va părea mult mai trist decât zic oamenii!

Răzvan: Și totuși, un lucru bun la liceu ar fi…..?

Luca: Faptul că nu mă mai îngrijorez pentru examenul de capacitate! Clasa a IX-a la liceu este precum clasa a V-a la gimnaziu, nu te îngrijorezi de nimic, te distrezi, vorbești cu prietenii, mai ai câteva teste, dar asta este – este școala! Liceul este mai relaxant față de școala generală, după părerea mea.

Miruna: Mie mi s-a părut, într-un fel, interesant; schimbarea de colectiv este interesantă. Oamenii sunt noi, sunt din atât de multe locuri și sunt, pur și simplu, interesanți. Mi se pare că e mai multă libertate; cel puțin, eu mă simt mai liberă.

Alice: Da, poți să faci ce vrei tu, iar oamenii te consideră poate puțin mai matur decât atunci când erai la școală.

Maria: Liceul este o experiență bună doar pentru că mi se pare că te aduce într-o lume mai reală sau diferită, după Waldorf, care e ca un vis. După, te duci la liceu și te gândești: „Hmm, deci așa se trăiește!”. Deci e o experiență bună, pentru că te aduce la realitate.

Tudor: O realitate tristă.

Maria: Da, dar este o realitate și este bine că ești adus la realitate, pentru că nu poți să ai așteptarea ca toată viața să fie Waldorf, pentru că nu e; și e trist să crezi asta.

Tudor: Sfatul meu pentru începutul liceului este următorul (pentru că mi se pare că există această senzație că tot ceilalți se cunosc și că tu ești persoana nouă) dar de fapt nimeni nu se cunoaște cu nimeni: în general, colectivul e total nou și atunci e foarte important să faci primele mișcări, să te duci să vorbești cu oamenii, pentru că altfel lucrurile vor merge mult mai lent.

Miruna: Sfatul meu ar fi să fii adaptabil. Când ai oportunitatea să vorbești cu o persoană, chiar dacă nu pare că o să meargă, chiar dacă nu pare genul tău de persoană, du-te și vorbește cu persoana aceea, pentru că nu știi niciodată unde o să găsești un prieten nou. Fiecare oportunitate merită luată în considerare și, chiar dacă nu merge până la final, măcar se poate spune că ai încercat.

Atelier de muzică cu Diana Dumitrescu, luni de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

La atelierul de muzică, copiii vor învăța să cânte împreună la flaut și cu vocea și să se acompanieze cu diferite instrumente. Vor pregăti spectacole, se vor juca cântând și formând o mică orchestră. Împreună vor deveni prietenii muzicii. În cadrul atelierului de muzică se va aborda un repertoriu divers de cântece pentru dezvoltarea auzului copiilor, ei fiind însoțiți spre a-și dezvolta treptat simtului ritmic, folosindu-se de o multitudine de instrumente, precum castanieta, maracas, xilofon, trianglu, clopoței, tamburină. În jocurile muzicale cu diferite tematici (animale, natura, familie, cunoașterea mediului, formarea deprinderilor de conduită), copiii se vor identifica cu anumite personaje precum albinuța, licuriciul, primăvara, fulgii de nea, floricelele, soarele, copăcelul etc., desprinzând fiecare o anumită învățătură, ce poate fi ghidată încet-încet în deprindere pentru viață.
Cu cine? Cu Diana Dumitrescu - Profesor de muzică și flaut, absolventă a Universității din Pitești, Facultatea de Pedagogie Muzicală; a activat ca profesor de educație muzicală și are o bogată activitate concertistică.

 

Atelier Muzical – Povestea Muzicală, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Acest atelier le aduce copiilor lumea sunetelor și a instrumentelor muzicale inedite, prin intermediul poveștilor și jocurilor muzicale. Cele 4 povești cu tematici legate de anotimpuri și sărbători vor fi cadrul în care copiii pot experimenta în mod sensibil lucrul cu instrumente din materiale naturale. Vor fi puse în joc tobe africane, toba de apă, tobița din bambus, lira pentatonică, clopoței, rainmaker din Peru, xilofonul din bambus, boluri tibetane, gongul chinezesc. Cântece din diferite țări vor aduce veselie și ne vor pune în mișcare, vom însoti personajele poveștii, aflând astfel despre locuri exotice și jocuri de copii din alte culturi. “Povestea Muzicală” este un concept al proiectului KlangHuette Dresden, cu o experiența de peste 20 de ani în gradinițe și scoli Waldorf din lume.
Fiecare “Poveste Muzicală” are o durată de aproximativ 8 săptămâni. Înscrierile se fac pentru minim o Poveste ( prezența la 8 ateliere ). Cele 4 povești sunt independente astfel încât după cele 8 întâlniri și alți copii se pot înscrie, în masura în care există locuri disponibile.

 

Ședință de 30 de minute de PIAN cu Oana Răileanu - OPȚIONAL - 40 RON / ȘEDINȚĂ

Arta dezvoltă aptitudinile și caracterul copiilor, de aceea este necesar ca fiecare dintre noi să le oferim acestora posibilitatea de a-și descoperi calitățile. Pianul dezvoltă în primul rând memoria, atenția distributivă a copiilor și emotivitatea. Cursul de pian propus este unul aplicat, adresându-i-se direct elevului și plăcerii lui de a cânta. În cadrul acestor cursuri copilul va învăța să cânte la pian fără a fi presat sau agasat, el va descoperi arta de a cânta la acest instrument într-un timp scurt și va ajunge să exceleze în interpretare fără a simți oboseală sau stres. Copiii vor putea participa în cadrul unor concursuri de pian, moment în care vor avea posibilitatea de a simți emoția și plăcerea de a fi pe scenă și de a utiliza intrumente de mare valoare.

Programarea ședinței va fi discutată ulterior cu dna profesor.

Desen, Pictură, Modelaj, Colaj şi Mozaic cu Diana Vasilescu, luni de la 15.00 - OPȚIONAL - 25 RON / ȘEDINȚĂ

Seria de cele 5 ateliere îşi propune să te plimbe ca printr-o naraţiune în lumea artelor vizuale şi să-ţi deschidă noi posibilităţi creative de abordare a vieţii pe care o trăieşti. Prin intermediul acestui tip de exprimare poţi accesa zone nebănuite ale imaginaţiei tale, pornind de la lucruri înconjurătoare. Practica artistică îţi exersează capacitatea de a găsi noi soluţii inedite pentru orice situaţie cu care te întâlneşti ulterior în viaţă. Din experienţa mea de artist vizual, încurajez acest tip de practică încă de la o vârstă fragedă, tocmai pentru a ţine deschisă zona exprimării libere, pe care mai târziu o poţi aşeza într-un context estetic.

Cu cine? Diana Vasilescu - artist vizual, a fost educatoare în cadrul grădiniţei Şcolii Gimnaziale Libere Waldorf şi a fost învăţătoare în cadrul aceleiaşi şcoli

Ateliere de storytelling, creativitate, lectură și dezbatere cu Mihaela Coșescu - OPȚIONAL - 50 RON / ȘEDINȚĂ

Atelierele cu Mihaela Coșescu se desfășoară interactiv, participanții fiind foarte implicați și prezenți în întreg procesul. Autoarea ține cont de nevoile copiilor și de curiozitatea lor, abordând atelierele fie tip dezbatere, cu întrebări de la copii, fie ca o lecție de filosofie pentru copii, fie centrat pe creativitate și procesul de elaborare a unei cărți sau pe dezvoltarea competențelor de literație la școlarii mici.

Origami cu Simona Gherasim, luni și vineri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

În cadrul atelierului vor fi realizate diverse creații bazate pe tehnica origami.

Atelier de lucru manual cu Simona Gherasim, marți și joi de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

In cadrul atelierului vom realiza diverse activități precum: realizarea de brățări/broșe/coliere din fetru precum și alte materiale; construcții diverse din lemn, modelaj cu lut etc.

Magia cuvintelor cu Maria Armanda, luni și joi de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Prin povești și jocuri de cuvinte, ne dezvoltăm vocabularul, învățăm sensurile cuvintelor, importanța lor în viața noastră și cum ne ajută să comunicăm cu ușurință.

Oare hârtia ce povești poartă în ea? cu Diana Stoica, marți de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Învrednicim mâinile cu o bună coordonare a degetelor și plămădim forme din hârtie, împăturind și îndoind în minunata tehnică Origami. Îndeletnicim astfel mintea să vadă forme, într-o bună colaborare cu mâinile.

Prieteni cu natura cu Maria Armanda, miercuri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Natura face parte din viața noastră, așa că încercăm să ne împrietenim cu ea și să învățăm să protejăm tot ceea ce ne înconjoară. Explorăm mediul și descoperim împreună lucruri noi despre specii de plante și animale.

Jocuri și mișcare cu Maria Armanda, vineri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Prin diferite jocuri învățăm și exersăm cum să ne mișcăm ca o echipă, cum să colaborăm, cum să ne îmbunătățim coordonarea membrelor, dar mai ales cum să ne bucurăm împreună.

Atelier de lucru manual cu Maria Armanda, marți de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

La acest atelier folosim cât mai multe elemente din natură și cât mai multe materiale naturale din care să creăm obiecte cu sens și care poartă în ele o poveste. Dezvoltăm imaginația și creativitatea, exersând multe abilități practice, cosând, bricolând, lipind, modelând ș.a.m.d.

Atelier de jucării cu Elena Ungureanu, marți de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

În acest moment există o invazie de jucării făcute în mod industrial, care îşi pierd repede importanţa în mâinile copiilor. S-a pierdut legatura strânsă cu prima jucărie ţinută în braţe în primii 2 ani de viaţă, acel "doudou" care le aducea alinare acestora. De aceea ne propunem să aducem un plus de semnificaţie jucăriilor, trecându-le prin filtrul creativităţii fiecăruia şi aplecându-ne asupra lor, lucrându-le cu mâinile.Cum ar arăta desenele copiilor noştri în variantă tridimensională? Pornim de la schiţă, de la desene, şi încercăm cu materiale textile să le croim pe forma desenată, le coasem, adăugăm lână să le dăm volum şi adăugăm detalii accesorizate.

Arta Comunicarii Libere cu Lucia Popa, luni de la 16.00 - OPȚIONAL - 45 RON

Comunicarea liberă este o artă a autoexprimării, a stăpânirii emoțiilor, a controlului pe care îl avem asupra a ceea ce le transmitem celorlalți. În atelierul Arta comunicării libere, copilul învață atât să-și îndrepte atenția către sine în timp ce vorbește, fără a se lăsa inhibat de percepții exterioare nefondate, cât și să fie atent la factorii externi care îi diminuează puterea de a se exprima liber și coerent. Arta comunicării libere se naște din îmbinarea armonioasă a comunicării verbale cu cea nonverbală.

Atelier de dezvoltare personala cu Simona Gherasim, miercuri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

În cadrul atelierului se va citi o poveste cu tâlc, urmată de discuții pe baza acesteia. Se dorește dezvoltarea în rândul copiilor a unor calități precum: grija față de ceilalți, să acționeze cu bunătate, să caute soluții, să creadă în abilitățile lor, asumarea responsabilității pentru propriile fapte, să vadă partea pozitivă a lucrurilor, incredere în forțele proprii etc.

Club de Aplicații Practice a Ideilor și Cunoștințelor (Proiectul meu) cu Adrian Ciglenean, miercuri de la 16.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Numele clubului nostru nu e ușor de înțeles. Iată alte câteva lucruri care nu sunt ușoare: • să transformi o idee in proiect • să îți dai seama de ce cunoștințe ai nevoie pentru un proiect bun • să duci un lucru până la capăt • să lucrezi în echipă • să te încadrezi în timp • emoțiile. Prezentarea asta nu e perfectă. Nici trainerul. Nici numele. Dar tu poți fi perfect pentru CAPIC.
Cu cine? Adrian Ciglenean este actor, artistic coach și coordonator al laboratorului artistic inter-disciplinar Citit În (cititin.wordpress.com)
În perioada 2007-2014 a inițiat o serie de proiecte de educație non-formală prin teatru imersiv în parteneriat cu instituții de învățământ, administrații locale și muzee.

Clubul „Redacția Revista Școlii” cu Răzvan Ropotan, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Ajunsă la numărul 10, revista Școlii Gimnaziale Libere Waldorf, mai exact „PoVești din Lumea Waldorf” își caută echipa. În redacția revistei școlii este mai tot timpul o atmosferă jovială. Facem brainstorming-uri, pregătim interviuri și reportaje, creăm ilustrații, povești, poezii și câte și mai câte. Așteptăm micii jurnaliști în acțiune!

Ședință de 50 de minute de PIAN cu Oana Răileanu - OPȚIONAL - 80 RON / ȘEDINȚĂ

Arta dezvoltă aptitudinile și caracterul copiilor, de aceea este necesar ca fiecare dintre noi să le oferim acestora posibilitatea de a-și descoperi calitățile. Pianul dezvoltă memoria, atenția distributivă a copiilor și emotivitatea. Cursul de pian propus este unul aplicat, adresându-i-se direct elevului și plăcerii lui de a cânta. În cadrul acestor cursuri, copilul va învăța să cânte la pian fără a fi presat sau agasat, el va descoperi arta de a cânta la acest instrument într-un timp scurt și va ajunge să exceleze în interpretare fără a simți oboseală sau stres. Copiii vor putea participa în cadrul unor concursuri de pian, moment în care vor avea posibilitatea de a simți emoția și plăcerea de a fi pe scenă și de a utiliza intrumente de mare valoare.

Programarea ședinței va fi discutată ulterior cu dna profesor.

Atelier de teatru cu Ioana Cristescu, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - 36 RON / ȘEDINȚĂ

Atelierul de teatru le ofera copiilor ocazia sa intre in contact cu arta teatrala invatand despre toate fatetele unei productii de scena: scrierea, interpretarea, scenografia si costumele si munca de culise. Cursul promoveaza autoexprimarea, gandirea critica, creativitatea si munca in echipa. Copiii vor avea ocazia sa experimenteze liber intr-o arie artistica in care limita este impusa doar de propria imaginatie. Este un fel de a se cunoaste intr-o lumina noua, de a-si creste increderea in ei intr-un mediu constructiv, in care nimic nu este gresit.
Cu cine? Ioana Cristescu educatoare a gradinitei noastre si absolventa a Facultatii de Teatru din Bucuresti, sectia actorie. Experienta scolii romanesti de teatru a fost completata la Moving Academy for Performing Arts, Berlin si la Academy of Theater and Dance, Amsterdam (mime school).

Arte marțiale cu Costin Peleașă, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - 36 RON / ȘEDINȚĂ

Din vechi timpuri, Bushido, codul de conduită al samurailor, consemnează faptul că maeștrii de luptă au transformat disciplinele fizice în discipline ale spiritului, menite să dezvolte și să transforme în discipol voința, puterea de concentrare și stăpânirea de sine. Astfel, onorând munca de generații a acestora, continuăm acest demers. Respectând proporțiile, prin atelierul de arte marțiale venim în întâmpinarea nevoilor copiilor mici și mari, începând cu vârsta de 8 ani, de deschidere către lumea exterioară, plină de necunoscut, dar și către lumea lăuntrică și contradictorie, urmărim cultivarea și dezvoltarea unor principii sănătoase, de baza în toate religiile și practicile spirituale, principii precum Respectul, Disciplina, Armonia. Lucrul în cadrul atelierului, către aceste obiective, prin joc și, bineînteles, prin tehnici specifice artelor marțiale, are efecte în plan emoțional (intern) și, în același timp, în planul atenției, al observării și evaluării optime a situațiilor reale de viață (extern). Prin această suprapunere a celor două zone, îi asigurăm copilului practicant de arte marțiale mijloacele necesare gestionării eficiente a relațiilor cu ceilalți, cu lumea dinamică, în continuă schimbare, în care trăim.
Cu cine?Costin Peleasa profesor de sport la Scoala Libera Waldorf

Atelier de meșterit în lemn cu Matei Avramescu, miercuri de la 16.00 - OPȚIONAL - 50 RON / ȘEDINȚĂ

La acest atelier, vom realiza diferite obiecte practice din lemn care au legătură cu vârsta elevilor participanți. De exemplu, una dintre teme va fi realizarea unei căsuțe din lemn, temă care are cu precădere legătură cu clasa a treia, această temă fiind o aplicare practică a epocii de arhitectură care se desfășoară în acestă clasă. Vom lucra, de asemenea, animale din lemn traforate sau în volum, precum și alte obiecte practice ca suportul de lumânare, suportul de șervețele, suportul pentru sare si piper etc. Vom folosi rașpelul, pila, fierăstrăul și alte unelte și vom învăța despre diferite tipuri de lemn și alte secrete ale acestui material.
Cu cine? Cu Matei Avramescu, artist plastic, profesorul de Tehnologii Manufacturiere și de Arte Plastice al școlii.

Șah cu Gabriel Grecescu, marți de la 14.00 - OPȚIONAL - 25 RON / ȘEDINȚĂ

Pe parcursul sedintelor ne vom dezvolta gândirea logică și aptitudinile matematice, vom promova imaginația și creativitatea, ne vom stimula capacitatea de a prevedea consecințele propriilor acțiuni, ne vom spori încrederea în noi înșine și ne vom petrece timpul într-un mod plăcut.
Cu cine? Cu Gabriel Grecescu, Gabriel este mai mult decât un simplu profesor de șah, este maestru internașional de șah. Practică acest sport al minții de la varsta de 6 de ani, având în prezent, o experiență de peste 25 de ani. De-a lungul carierei, a obținut numeroase medalii la campionatele naționale și internaționale, atât în cadrul competițiilor pe echipe, cât și celor individuale.Un proces de studiu personalizat de acesta implică o metodă de predare informală, care îmbina utilizarea tehnologiei moderne cu implicarea directă a fiecărui elev. Dincolo de a preda șah, Gabriel este și organizatorul unor mare turnee de șah, campionate naționale și tabere pentru copii.
Șahul nu este însă pentru acesta, singurul sport pe care îl practică din plăcere. Lista este completată de Squash și snooker.

Brățările prieteniei cu Maria Ștefan, miercuri și joi de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

"Atelierul constă în învățarea copiilor despre conceptul de reciclare a textilelor și obiectelor din sticlă de care nu mai au nevoie. Practic: 1. Viața nouă pentru textile vechi: se va lucra cu tricouri din bumbac (aduse de ei) care le-au rămas mici sau care nu mai sunt purtate de părinți, din care vom face eșarfe, bentițe, bandane. Materiale: foarfecă, nasturi, mărgele de lemn, ață, tricou (adus de ei) 2. Viața nouă pentru obiecte din sticlă: borcane cu formă deosebită, pahare de la lumânări, vaze uni (aduse de copii) care vor fi pictate cu culori pentru vitralii. Aceste obiecte vor fi transformate în vaze sau felinare pentru lumânări. În afara obiectelor aduse de ei, tricou sau obiect de sticlă, restul materialelor există la clasă și vor fi folosite, fără a genera costuri de achiziție."

Reciclart cu Maria Ștefan, luni și marți de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

"Atelierul constă în învățarea copiilor despre conceptul de reciclare a textilelor și obiectelor din sticlă de care nu mai au nevoie. Practic: 1. Viața nouă pentru textile vechi: se va lucra cu tricouri din bumbac (aduse de ei) care le-au rămas mici sau care nu mai sunt purtate de părinți, din care vom face eșarfe, bentițe, bandane. Materiale: foarfecă, nasturi, mărgele de lemn, ață, tricou (adus de ei) 2. Viața nouă pentru obiecte din sticlă: borcane cu formă deosebită, pahare de la lumânări, vaze uni (aduse de copii) care vor fi pictate cu culori pentru vitralii. Aceste obiecte vor fi transformate în vaze sau felinare pentru lumânări. În afara obiectelor aduse de ei, tricou sau obiect de sticlă, restul materialelor există la clasă și vor fi folosite, fără a genera costuri de achiziție."

Povești modelate cu Maria Ștefan, vineri de la 17.00 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

Fiecare atelier este iniţiat de o poveste ascultată, pe marginea căreia ne dezvoltăm imaginaţia şi creativitatea, modelând în ceară colorată personaje sau elemente din natură. La această vârstă, când copiii se pregătesc să primească stiloul pentru a scrie cursiv şi caligrafic, este foarte importantă dezvoltarea şi cizelarea motricităţii fine, iar această activitate de modelat în ceară ajută foarte mult.

Atelier de jucării cu Elena Ungureanu, marți de la 16.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

În acest moment există o invazie de jucării făcute în mod industrial, care îşi pierd repede importanţa în mâinile copiilor. S-a pierdut legatura strânsă cu prima jucărie ţinută în braţe în primii 2 ani de viaţă, acel "doudou" care le aducea alinare acestora. De aceea ne propunem să aducem un plus de semnificaţie jucăriilor, trecându-le prin filtrul creativităţii fiecăruia şi aplecându-ne asupra lor, lucrându-le cu mâinile.Cum ar arăta desenele copiilor noştri în variantă tridimensională? Pornim de la schiţă, de la desene, şi încercăm cu materiale textile să le croim pe forma desenată, le coasem, adăugăm lână să le dăm volum şi adăugăm detalii accesorizate.

Ședință individuală de 50 de minute de Chitară cu Alexandru Stoica - OPȚIONAL - 80 RON / ȘEDINȚĂ

Ședință individuală de chitară cu dl Alexandru Stoica.
Obiective: - formarea competenței instrumentale;
- realizarea unui repertoriu specific vârstei.

Programarea ședinței va fi discutată ulterior cu dl profesor.

Bucuresti, Povesti, vizite, excursii cu Petruța Baniță, marți de la 16.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Fiecare atelier este iniţiat de o poveste ascultată, pe marginea căreia ne dezvoltăm imaginaţia şi creativitatea, modelând în ceară colorată personaje sau elemente din natură. La această vârstă, când copiii se pregătesc să primească stiloul pentru a scrie cursiv şi caligrafic, este foarte importantă dezvoltarea şi cizelarea motricităţii fine, iar această activitate de modelat în ceară ajută foarte mult.

Dezbateri și Sirop cu Răzvan Ropotan, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - 40 RON / ȘEDINȚĂ

Atelierul este gândit ca o sărbătoare a comunicării, un loc de joacă educativ în care uneltele noastre principale vor fi practica argumentării, cuvintele, vocea și imaginația. În cadrul atelierului ne propunem să jonglăm cu limbajul corporal, prezența, dicția, abilitățile de oratorie, povestirea (storytelling-ul), gândirea critică, scrierea creativă și livrarea de discursuri memorabile. Toate acestea, însiropate cu lucru în echipă, empatie, colaborare și prietenie.
Cu cine? Răzvan Ropotan formator acreditat, pedagog cu diplomă și actor absolvent al programelor de licență și masterat din cadrul Facultății de Teatru din cadrul UNATC, București. Sunt învățător-diriginte la Școala Gimnazială Liberă Waldorf și lucrez de 10 ani în domeniul dezvoltării personale ținând ateliere și cursuri de educație formală și non-formală pentru copii, tineri, companii și instituții (din care numim Orange Company, British Council și ASE), locuri în care mi-a plăcut să jonglez cu dicția, abilitățile de oratorie, limbajul corporal, prezența, povestirea (storytelling-ul), gândirea, scrierea creativă și livrarea de discursuri memorabile.
Siropul e din partea casei :)

Clubul de lectură cu Otilia Bîrsan, luni de la 15.00 - OPȚIONAL - 50 RON / LUNĂ

Obiectivul este să exersăm citirea și scrierea într-o atmosferă relaxată.

Exersare matematică cu Otilia Bîrsan, marți de la 15.00 - OPȚIONAL - 50 RON / LUNĂ

Cei pasionați de matematică vor avea posibilitatea să se antreneze.

Atelier de Teatru Senzorial Labirint cu Adrian Ciglenean, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - GRATUIT

Multe jocuri și multe spectacole de teatru sunt ca un labirint, ce decizie va lua protagonistul? Stânga sau dreapta, înainte sau înapoi? Care este decizia rațională și care este decizia intuitivă? Ce ne captează atenția însă este misterul: este decizia luată cea corectă? Și, în cazul unei decizii greșite, cum găsim drumul de întoarcere? Atelierul de teatru senzorial-labirint vă propune un cadru in care puteți propune în siguranță situații și personaje posibile. Le puteți testa voi înșivă sau le puteți împărtăși, invitându-i pe cei dragi să le testeze. E un atelier amuzant și creativ, în care simțurile și logica se împrietenesc cu pasiunile voastre, oricare ar fi acestea. Nu în ultimul rând atelierul vă invită să vă exersați vocea, postura, abilitățile de comunicare și exprimare a emoțiilor. Prezentările publice ce punctează activitatea atelierului, micile spectacole oferite părinților sau invitaților sunt un prilej de reîntregire și îmbrățișare a comunității, atât prin mărturia de sine cât și prin mărturisirea aproapelui - urmărind să redea sensul evenimentului festiv al regăsirii.
Cu cine? Adrian Ciglenean este actor, artistic coach și coordonator al laboratorului artistic inter-disciplinar Citit În (cititin.wordpress.com)
În perioada 2007-2014 a inițiat o serie de proiecte de educație non-formală prin teatru imersiv în parteneriat cu instituții de învățământ, administrații locale și muzee.

Deutsches Theater Und Deutsche Lyrik Fur Kinder cu Laura Miron, miercuri de la 15.00 - OPȚIONAL - 29 RON / ȘEDINȚĂ

Dramatismul și lirismul sunt moduri de exprimare ale psihicului uman necesare dezvoltării armonioase ale copilului pentru sine și în cadrul societății.
Copiii vor reînscena situații memorabile, vor surprinde prin limbaj, gestică și mimică acele atitudini esențiale ale omului în fața unor evenimente intense din viața individului și a societății din care individul face parte, într-un context dat.

Atelierul de teatru și poezie germană în limba germană li se adresează elevilor claselor V – VIII. Vom porni de la cadre dramatice și lirice preexistente, din clasicii literaturii germane: începând cu proeminenții J.W. Goethe și Fr. Schiller. De asemenea, vom lucra şi scenete improvizate pe marginea întâmplărilor din cotidianul românesc al secolului al XXI-lea. Le vom asocia, prin atitudinea ajustată a micilor actori și poeți, unor mari momente istorice și culturale ale Germaniei din secolul al XVIII-lea și până astăzi.

Club de Lectură cu Lucia Popa, marți de la 17.00 - OPȚIONAL - 45 RON

Mottoul micilor cititori din clubul de lectură al școlii noastre este „Azi cititor, mâine gânditor!”. Copiii citesc o carte pe lună și îmbracă, pe rând, haina cititorului Detectiv, a cititorului Scriitor, Pictor, Sensibil, Colecționar, Gramatician, Critic, Inginer, IT-ist și, în cele din urmă, îmbracă haina Dirijorului. În Universul Cititor, orice este posibil și nimeni nu este judecat.

Muncă și joacă cu Nicoleta Hadîmbu, luni, marți, miercuri, joi și vineri de la 17.30 - INCLUS ÎN PROGRAM - GRATUIT

 Munca cu sens, adaptată la nevoia copilului, este în accord cu nevoia naturală şi înnăscută a copilului de acţiune şi constituie o activitate semnificativă din punct de vedere educaţional.Jocul are rol în dezvoltarea copilului, acesta modelând orientarea spaţială, coordonarea armonioasă a corpului, contribuie la dezvoltarea relaţiilor sociale şi disciplinează.Prin joc, copilul învaţă ce înseamnă regulile, ce reprezintă respectul pentru cei din jur, învaţă să fie recunoscător şi empatic. Acest atelier se va desfăşura doar pentru clasa a-V-a care au optat pentru programul de afterschool în intervalul orar 17:30-18:30 de luni până vineri. Tipuri de joc care se pot desfăşura:-jocuri cu şi fără obiecte (obiectele folosite vor fi individuale)-jocuri cu traseu de parcurs cu diferite obstacole-jocuri şi exerciţii cu propriul corp.

Creativitate în educație cu Anca Ghinea, miercuri de la 17.00 - OPȚIONAL - 50 RON

Anca Ghinea: Am conceput Curs practic despre Creativitate cu gândul la societatea în care trăim și la cea, din viitor, pentru care lucrăm. Un curs pentru elevii care vor să aplice tehnicile, metodele, instrumentele utile pentru a-și manifesta creativitatea dar și pentru a obține rezultate extraordinare la școală, prin inspirație și prin organizarea eficientă a energiei creative.
Altfel spus, un curs extrem de pragmatic. Interactiv. Modern. Plăcut. Un antrenament pentru un succes obținut cu drag!
Un curs de neratat.
Cu cine:  Anca Ghinea este un remarcabil ambasador al creativității.
Cu o prezență puternică în mass-media, axată pe comunicarea importanței creativității în viața educațională, personală și profesională, Anca Ghinea are peste 20 de ani de experiență, din care peste 10 ani în poziții de management, în comunicare, media, publicitate.
Anca Ghinea și-a transformat vocația în carieră, creativitatea într-un stil de viață.
În februarie 2021, Anca a lansat cartea „Creatori în acțiune”, o carte dedicată creativilor din diverse domenii, propunându-le o serie de idei și de sfaturi aplicate care ajută la stimularea creativității. Cartea a fost apreciată ca fiind o carte-manual care nu trebuie să lipsească din nicio casă. În 2015, Anca a fondat platforma www.kreatoria.ro un spațiu online pentru creatorii din diferite domenii și un centru al resurselor pentru maximarea capacităților creative necesare. Din 2008, realizează ateliere, cursuri și conferințe pentru elevi și adulți pe teme declinate din creativitatea pragmatică, de aplicat în societate.