Gradinita

 

Variante de program

 

IMG_1833

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. program de dimineata:     9:00 – 13:00

Include:

– Activitati curriculare de baza (incluse in programul scurt): joc liber, joc ritmic, joc de degete, jocuri de roluri, basm, teatru de masa si marionete, joc cu roluri, pictura, desen si modelaj, lucru de mana, gospodarie si gradinarit

– Activitati extracurriculare (incluse in programul scurt): euritmie, limba engleza (2 sedinte pe saptamana), confectionare de obiecte si jucarii din lana (cusut, impaslit, tesut)

– Micul dejun

 – Gustare la ora 10:30

– Masa de pranz

 

In gradinita fiecare zi a saptamanii este dedicata unei activitati principale (precum pictura, facutul painii, modelaj, desen). Copiii intra in acest ritm si se bucura de elementul de stabilitate din program. Celelalte activitati curriculare sunt complementare activitatii de baza.

Jocul are un rol foarte important, fiind modalitatea principala prin care copilul invata si socializeaza, rezolva situatii care l-au marcat si contribuie decisiv la procesul educational. Jocul liber angreneaza imaginatia si fantezia si lasa copiilor spatiul in care ei pot interveni creator. Materialele puse la dispozitie, din categoria celor naturale (jucarii de lemn, din lana, matase, bumbac, seminte, conuri, scoici etc) stimuleaza simturile copiilor si le transmit din caldura incorporata de un material natural. Jocul ritmic reprezinta un extraodinar mijloc interdisciplinar de educare, ce capteaza copiii prin versuri, linie melodica si gesturi, continuturile fiind adaptate anotimpului si sarbatorilor si avand mesaje educative (activitati gospodaresti, munci specifice anotimpurilor, schimbarile din natura, viata plantelor, animalelor etc). Jocul de degete, ca si alte activitati cu implicatii kinetice, ajuta la dezvoltarea gandirii, dar si a limbajului, a miscarii armonioase, a ritmului.

Basmul, prin imaginile launtrice pe care le creeaza, contribuie la formarea copilului si la conectarea sa la valorile morale inglobate in mesaj, confera copilului incredere si deschidere catre lume. Povestile cu sens au si ele rolul lor educativ si social, fiind concepute de educatoare pentru a rezolva situatii care tin de interactiunea copiilor; copiii se recunosc oarecum in personaje si decripteaza morala povestii intr-o maniera vindecatoare. Teatrul de marionete, jocurile cu roluri, jocurile cu papusi completeaza povestile, stimuleaza imaginatia si simturile.

Desenul, pictura, modelajul dau prilejul manifastarii imaginatiei copilului intr-un mod artistic, dezvoltand simtul frumosului.

Activitatile gospodaresti, lucrul de mana, activitatile cu sens au nu doar rolul de a replica modelul unei gospodarii in care fiecare se implica dupa puterile si varsta sa, dar au menirea de a conferi un model activ, demn de a fi imitat, educatoarea participand in fata copiilor, si mai apoi alaturi de ei, la toate activitatile practice. Apoi aceste activitati au si rolul dezvoltarii vointei copilului, raspund nevoii lui de a actiona si de a fi asemeni adultilor. Aceasta participare induce copilului si respectul fata de munca incorporata in orice primim.

 

B. program lung:  9:00 – 18:30

Include:

– Program de odihna

– Gustarea de dupa-amiaza

– Activitati curriculare de baza

 

Inscrieri

In cadrul scolii functioneaza cate o clasa pentru fiecare an scolar al ciclului primar, clasele a V-a si a VI-a si trei grupe de gradinita. In prezent se fac inscrieri pentru anul scolar 2017 – 2018. Pentru intrebari legate de scoala, precum si pentru informatii privind procesul de inscriere, va rugam sa ne contactati utilizand informatiile din pagina de contact.