Petruța Baniță
Petruta este absolventa a Universitatii Nationale de Arta Bucuresti, licentiata in Conservarea si Restaurarea Operei de Arta.
Cunostintele dobandite in facultate cu privire la diferitele tehnici picturale, la diferitele etape ale creativitatii civilizatiei umane, au condus-o in timp sa-si formeze ateliere de joaca creativa in care face mereu apel la patrimoniul cultural prin povesti vizuale. Formarea ei de restaurator, de intrus in intimitatea operei de arta, a indemnat-o sa sustina cursuri de arta strans legate de patrimoniul cultural. Prin urmare, din 2008 sustine ateliere în cadrul scolii de vară LutArs de la Piscu (modelaj in lut, icoane pe sticlă si pictură pe vase de lut), iar din 2012 este initiator, colaborator si coordonator de ateliere de arte vizuale si abilitati practice pentru copii, in cadrul Asociatiei Gaspar, Baltasar si Melchior, Asociatiei Dintr-un Basm, Fundatiei Calea Victoriei, Asociatiei Art Conservation Support, Forest Academy Afterschool si la Scoala Gimnaziala nr. 193, Orizont. Printr-o munca de echipa sustinuta de-a lungul mai multor ani, in 2014 a fost lansat Manualul alternativ de arte vizuale si abilitati practice pentru copii, la care a colaborat.
Din toamna anului 2014 s-a alaturat echipei Scolii Gimnaziale Libere Waldorf, a urmat cursurile de formare pentru invatatori Waldorf organizate de Federatia Waldorf, a efectuat un stagiu de pregatire la Goetheanum (Dornach, Elvetia) și este absolventă a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei din cadrul Universitatii Bucuresti. Incepand cu anul scolar 2015 -2016 a preluat rolul de invatator diriginte la una dintre clasele care s-au format in cadrul Scolii Libere Waldorf.
Este motivata si sustinuta in aceasta munca de descoperire a pedagogiei Waldorf, care aduce foarte multa apropiere, echilibrare, armonizare a unor elemente si forte atat de diferite din fiecare copil, pentru ea pedogogia Waldorf devenind astfel o conlucrare cu sine si cu ceilalti.