Parinti

O comunitate Waldorf poate exista doar daca parintii au nevoie si cred in aceasta pedagogie si in ceea ce scoala le ofera copiilor.

 

Scoala Libera Waldorf recunoaste nevoile parintilor pentru:

 

sigurantaprotectie: in masura in care copilul este protejat in mediul scolar oferit, parintele se simte in siguranta;

 

libertate interioara: parintii au nevoie sa stie ca mediul scolii invita la respectarea regulilor si pastrarea unei atmosfere sanatoase pentru copil, fara a apela la agresivitate autoritara, inhibare; isi doresc ca libertatea interioara a copiilor lor sa fie respectata si incurajata, copilul sa invete sa se raporteze mereu si sa fie in contact cu aceasta libertate umana pe care o poarta in el, fara a leza libertatea celor din jur;

 

diferentiere, personalizare: parintii cauta o educatie ce tine cont de personalitatea unica a fiecarui copil, dar si de cerintele timpului in care traim; copilul are nevoie sa fie recunoscut in fiinta sa cea mai adanca de catre pedagog, cu care stabileste o relatie foarte speciala;

 

interesmotivatie pentru cunoastere si bucurie de viata: parintii care cauta cunoasterea de sine sau/si a lumii isi doresc ca si copiii lor sa „caute”, sa-si puna intrebari, sa cerceteze, sa aiba un interes real fata de scoala, lume si viata si nu doar sa primeasca „informatii” si „resurse”, ci sa dobandeasca un fel special de a ajunge la cunoastere prin resurse – copilul sa-si puna intrebari, sa invete cum sa invete/sa cunoasca/sa perceapa;

 

responsabilitate: parintii care se simt responsabili pentru viitorul copiilor lor si al societatii isi doresc ca si copiii lor sa fie/devina responsabili din punct de vedere social, ecologic, uman;

 

transparenta, comunicareindrumare: parintii au nevoie sa stie ce se intampla cu copilul lor, unde este in procesul de dezvoltare; pedagogul este un partener in procesul cresterii si educarii copilului;

 

apartenenta la comunitate: parintii au nevoie sa simta ca exista si alti oameni ca ei care impartasesc aceleasi valori, interese, ca se straduiesc impreuna pentru ceva mai bun pentru copiii lor si pentru societate;

 

autenticitate: nevoia de a fi el insusi ca elev, parinte, profesor, ca OM.

 

Daca esti un astfel de parinte, te asteptam sa faci parte din comunitatea noastra!

 

Norme și măsuri împotriva răspândirii COVID19

Pentru că ne dorim în primul rând ca activitatea să se desfășoare în condiții de siguranță în școală au fost instalate marcaje, separatoare, indicatoare, au fost montate semnalistici și echipamente. Mobilierul a fost amplasat astfel încât să asigure regulile de distanțare socială.

Curățenia și dezinfectarea se vor face de două ori pe zi, atât în spațiile interioare, cât și în cele exterioare, iar sălile de clasă vor fi dezinfectate zilnic, după plecarea copiilor, prin expunere la lampă UV (acest gen de lampă germicida UTC+ozon distruge bacteriile și virusurile, purificând aerul și dezinfectând obiectele și încăperile expuse la acțiunea ei). În fiecare pauză dintre ateliere copiii vor merge cu unul dintre coordonatori la baie pentru a se spăla pe mâini (sau în curte) și se vor dezinfecta mesele folosite și scaunele.