Clasa a VII-a

Marile Descoperiri și marii exploratori

Copilul de clasa a 7-a este pe calea descoperirii de sine. Curricula Waldorf din acest an se potrivește spiritului cercetător al copiilor aflați la această vârstă a clasei a 7-a, dorinței lor explorare și de a chestiona, deoarece copiii găsesc similitudini cu propriile lor căutări în personalitățile exploratorilor, descoperitorilor și reformatorilor despre care învață în acest an.

 Clasa a 7-a: spirit renascentist

Spiritul renascentist amintește de atitudinea pre-adolescentului față de limite, și anume sensul cunoașterii limitelor este acela de a le depăși! În acest spațiu al Renașterii copiii pot întâlni o serie de personalități în care să se recunoască, oameni determinați să vadă pentru ei înșiși, să facă ei înșiși și să nu se încreadă într-o autoritate doar pentru că reprezintă o autoritate. Epoca marilor descoperiri îi ghidează pe elevii clasei a șaptea către propriile lor înțelegeri în legătură cu lumea, prin dezvăluirea unor indivizi care au depăsit limitele și au creat o nouă perspectivă asupra lumii. Este un moment minunat pentru biografiile marilor exploratori și cuceritori ai necunoscutului.

Desen în perspectivă și științele exacte

Desenul în perspectivă, chimia, fizica și fiziologia umană îi provoacă pe elevi pe multe niveluri, captându-le interesul lor și oferindu-le posibilitatea de a continua să vadă lumea cu uimire și inspirație. Anul acesta este un an critic în care elevii ar trebui să simtă că adulții din viața lor își pot menține autoritatea și autenticitatea, permițându-le în același timp elevilor de clasa a șaptea să se ridice împotriva granițelor și își simtă propriul lor drum în acest an al propriei lor explorări.

În curricula Waldorf, fiecare obiect de studiu este introdus copiilor pornind de la ființa umanp și sfârșind la aceasta. În studiul chimiei din acest an, combustia nu este o excepție. Marjorie Spock (1985) punctează acest lucru: Nu este un pas lung de la o astfel de imagine [povestea lui Prometeu] la studiul arderilor din lăuntrul organismul uman. Combustia se întâlnește că un proces prin care substanțele sunt digerate și transformate în alte forme. Același proces digestiv, care în organismul uman schimbă forma alimentelor pe care le-a mâncat și le eliberează căldură și energie, poate fi observat în exterior în descompunerea substanțelor prin foc. Focul este literalmente un digerator.

Desenul geometric și în perspectivă este continuat în clasa a șaptea, incluzând studiul marilor artiști și perspectiva lor schimbătoare în picturile din perioada Renașterii. Acest punct de cotitură în evoluția conștiintei umane apare ca un ecou în dezvoltarea elevului de clasa a șaptea.