Școala de Vară

Activități inedite, pedagogi Waldorf, aer liber și bucurie

Ne pregătim cu drag de școală printr-un program special pentru ultimele săptămâni de vacanță. Ne propunem să ne jucăm mult, mai ales afară și să avem ateliere cu activități artistice, meșteșugărești, de lucru manual și altele. Activitatea va fi organizată în module săptămânale, iar prin documentația de înscriere puteți opta pentru una sau mai multe dintre cele 4 săptămâni disponibile sau pentru unul dintre ateliere.

Program

Luni – Vineri

ORA

ora

Ce ateliere am făcut în Școala de Vară

RecyclArt

cu Maria Ștefan 

Atelierul constă în învățarea copiilor despre conceptul de reciclare a textilelor și obiectelor din sticlă de care nu mai au nevoie.

Practic: 

1. Viață nouă pentru textile vechi: se va lucra cu tricouri din bumbac (aduse de către copii) care le-au rămas mici sau care nu mai sunt purtate de părinti, din care vom face eșarfe, bentițe, bandane.

2. Viață nouă pentru obiecte din sticlă: borcane cu formă deosebită, pahare de la lumanări, vaze uni (aduse de către copii) care vor fi pictate cu culori pentru vitralii. Aceste obiecte vor fi transformate în vaze sau felinare pentru lumânări.

In afara obiectelor aduse de ei, tricou sau obiect de sticlă, restul materialelor există la clasă si vor fi folosite, fără a genera costuri de achiziție.

Matematica distractivă

cu Camelia Andrei

În cadrul atelierului vom juca diverse jocuri menite să ne aducă în prim-plan partea distractivă a matematicii, lucru care îi poate convinge pe copii să o iubească și să o îmbrățișeze încă de mici.
Vom face calcule, vom compara numerele, le vom descompune, le vom organiza în diferite mulțimi, vom găsi numerele pare/impare, ne vom gândi la vecinii lor și la ordinea crescătoare/descrescătoare în cadrul unor jocuri interactive de tipul bingo, rebus matematic și multe altele unde îi invit pe copii să devină curioși pentru a le încerca.

Atelier de povești animate

cu Petruța Baniță

Cum să dăm mișcare sau „viață” unor povesti create din hârtie, carton sau pânză?

Mai întâi ne trebuie povestea pe care o creăm împreună. Apoi ne punem abilitățile practice în mișcare și făurim din hârtie, carton sau pânză personajele și cadrul de poveste, desenând, tăind, decupând, cosând. Și când toate sunt puse pe masă, gata de acțiune, ne înarmăm cu foarte multă răbdare și mișcăm personajele milimetru cu milimetru. Mișcarea o surprindem cu un aparat de fotografiat, astfel că la final fiecare cadru fotografiat va curge în cascadă, dând „viață” poveștii noastre animate.

Atelier de Limbă Spaniolă

cu Simona Gherasim 

În cadrul atelierului de Limbă Spaniolă copiii vor fi familiarizați cu această limbă prin intermediul jocurilor, ilustrațiilor și a cântecelelor.

Obiective:

  • Dobândirea de către copiii a unui vocabular de bază în limba spaniolă.

  • Familiarizarea copiilor cu elemente specifice culturii spaniole.

Tematici propuse: formule de salut, culorile, numerele, corpul meu, familia mea, fructe  etc.

Atelierul de arte marțiale

cu Costin Peleașă


Din vechi timpuri, Bushido, codul de conduită al samurailor, consemnează faptul că maeștrii de luptă au transformat disciplinele fizice în discipline ale spiritului, menite să dezvolte și să transforme în discipol voința, puterea de concentrare și stăpânirea de sine. Astfel, onorând munca de generații a acestora, continuăm acest demers. Respectând proporțiile, prin atelierul de arte marțiale, venim în întâmpinarea nevoilor copiilor mici și mari, începând cu vârsta de 8 ani, de deschidere către lumea exterioară, plină de necunoscut, dar și către lumea lăuntrică și contradictorie, urmărim cultivarea și dezvoltarea unor principii sănătoase, de baza în toate religiile și practicile spirituale, principii precum Respectul, Disciplina, Armonia.

Lucrul în cadrul atelierului, către aceste obiective, prin joc și bineînteles prin tehnici specifice artelor marțiale, are efecte în plan emoțional (intern) și în același timp, în planul atenției, observării și evaluării optime a situațiilor reale de viață (extern). Prin această suprapunere a celor două zone, asigurăm copilului practicant de arte marțiale mijloacele necesare gestionării eficiente a relațiilor cu ceilalți, cu lumea dinamică, în continuă schimbare, în care trăim.

Jocuri de coordonare și echilibru

cu Gabriela Frâncu

Acest atelier oferă o gamă largă de jocuri (traseu cu mai multe provocări, sărituri cu coarda individual sau în grup, frisbi, badminton), care să le dezvolte copiilor abilitățile de coordonare și echilibru, atât cele individuale cât și de grup. De asemenea, este un prilej de a se împrieteni cu elemente de jonglerie, folosind elemente și obiecte specifice: pânze, mingi de tenis, poi și flower sticks.

Joc și Mișcare

cu Nicoleta Hadîmbu 

Copiii nu învață prin instruire ori prin amenințări ci prin imitație. O vedere bună se dezvoltă dacă ambianța are condiții bune de lumină și culoare, în timp ce în creier şi în circulația sanguină vor fi făurite fundamentele unui simțământ sănătos pentru moralitate dacă copiii vor fi martori ai unor acțiuni morale în ambianța lor”. (Rudolf Steiner – Educația copilului din punctul de vedere al Şțiinței Spirituale). Munca cu sens, cu țel, adaptată la nevoile copilului, este în acord cu nevoia naturală și înnăscută a copilului de acțiune şi constituie o activitate semnificativă din punct de vedere educațional.

Jocul are rol major în dezvoltarea copilului. Acesta modelează orientarea spațială, coordonarea armonioasă a corpului, contribuie la dezvoltarea relațiilor sociale și disciplinează. Prin joc, copilul învață ce înseamnă reguli, ce reprezintă respectul pentru cei din jur, învată sa fie recunoscător şi empatic.

Tipuri de joc care se pot desfășura:

-jocuri cu şi fără obiecte;

-jocuri cu mingea de tenis, volei, baschet;

-jocuri – traseu de parcurs cu diferite obstacole (tip ştafetă).

Prin aceste jocuri urmărim să dezvoltăm latura emoțională, toleranța și inițiativa.

Tehnici creative de amprente și print manual

cu Petruța Baniță 

De cele mai multe ori simțim nevoia de a lăsa în urma noastră niște urme, care pot fi fidele si reprezentative pentru noi sau pot fi imaginate și creative. La acest atelier vom învăța să lăsăm anumite urme pe foaia de desen, atât urme fidele ale elementelor naturale cât și urme imaginate, prin diferite tehnice de print manual.

Atelierul de muzică

cu Diana Dumitrescu

La atelierul de muzică copiii vor învăța să cânte împreună la flaut și cu vocea și să se acompanieze cu diferite instrumente. Se vor juca cântând și formând o mică orchestră. Împreună vor deveni prietenii muzicii.

În cadrul acestui atelierul de muzică se va aborda un repertoriu divers de cântece pentru dezvoltarea auzului copiilor, ei fiind însoțiți spre a-și dezvolta treptat simțul ritmic, folosindu-se de o diversitate de instrumente precum: castanieta, maracas, xilofon, trianglu, clopoței, tamburină. În jocurile muzicale cu diferite tematici: animale, natura, familie, cunoașterea mediului, formarea deprinderilor de conduită, copiii se vor identifica cu anumite personaje, desprinzând fiecare o anumita învățătură, ce poate fi ghidată încet-încet în deprindere pentru viață.

Norme și măsuri anti-COVID19

În lumina regulilor sanitare actuale, programul și modul nostru de organizare vor suferi o serie de modificări. Și este firesc să fie așa, pentru că ne dorim în primul rând ca activitatea să se desfășoare în condiții de siguranță!

În școală au fost desfășurate activități febrile de pregătire a spațiului, au fost instalate marcaje, separatoare, indicatoare, au fost montate semnalistici și echipamente. Mobilierul a fost amplasat astfel încât să asigure regulile de distanțare socială.

Curățenia și dezinfectarea se vor face de două ori pe zi, atât în spațiile interioare, cât și în cele exterioare, iar sălile de clasă vor fi dezinfectate zilnic, după plecarea copiilor, prin expunere la lampă UV (acest gen de lampă germicida UTC+ozon distruge bacteriile și virusurile, purificând aerul și dezinfectând obiectele și încăperile expuse la acțiunea ei).

Copiii vor avea săculeți individuali cu instrumentele pe care le vor folosi, iar mobilierul va fi amplasat astfel încât să țină cont de regulile de distanțare. În fiecare pauză dintre ateliere copiii vor merge cu unul dintre coordonatori la baie pentru a se spăla pe mâini (sau în curte) și se vor dezinfecta mesele folosite și scaunele.

Copiii nu vor avea voie să meargă în școală în alte locuri în afara celor dedicate atelierelor.

Taxe de participare

*Pentru masa de prânz, copiii pot veni cu pachețel de mâncare sau, pentru aceia dintre dumneavoastră care doresc, putem solicita firmei de catering cu care colaborăm (Raw Bakery) să aducă prânzul și gustarea de după-amiază pentru copii, costul acestor 2 mese fiind de 20 lei/zi.

Norme și măsuri împotriva răspândirii COVID19

Pentru că ne dorim în primul rând ca activitatea să se desfășoare în condiții de siguranță în școală au fost instalate marcaje, separatoare, indicatoare, au fost montate semnalistici și echipamente. Mobilierul a fost amplasat astfel încât să asigure regulile de distanțare socială.

Curățenia și dezinfectarea se vor face de două ori pe zi, atât în spațiile interioare, cât și în cele exterioare, iar sălile de clasă vor fi dezinfectate zilnic, după plecarea copiilor, prin expunere la lampă UV (acest gen de lampă germicida UTC+ozon distruge bacteriile și virusurile, purificând aerul și dezinfectând obiectele și încăperile expuse la acțiunea ei). În fiecare pauză dintre ateliere copiii vor merge cu unul dintre coordonatori la baie pentru a se spăla pe mâini (sau în curte) și se vor dezinfecta mesele folosite și scaunele.